Ekovitrin, 180 binin üzerinde kişinin katıldığı anketle “Yılın Starları”nı belirledi
Sanayide Yılın Şirketi Konya Şeker oldu
Konya Şeker, Ekovitrin Yayın Grubu’nun geleneksel olarak her yıl düzenlediği “Yılın Starları” anketinde, “Sanayide Yılın Şirketi” seçildi. Bu yıl 13’üncüsü gerçekleştirilen Yılın Starları Anketi’nde 31 kategoride 93 aday yarıştı ve kazananlar 184.232 kişinin oylarıyla belli oldu. Maliye Bakanı Mehmet Şimşek’in de “Yılın Bakanı” seçildiği Yılın Starları ödül töreni, Haziran ayında İstanbul’da düzenlenecek.
Pankobirlik Genel Başkanı Recep Konuk, ödüle ilişkin yaptığı açıklamada; “Bu ödül, Konya Şeker nezdinde on binlerce çiftçinin aldığı bir ödüldür ve bu ödül on binlerce çiftçinin girişimcilik konusundaki cesaret ve kararlılığına verilmiştir. Konya Şeker hiçbir zaman bizim bir fabrikamız daha olsun diyerek yatırım yapan bir şirket değildir. Konya Şeker’in kurduğu her tesis üreticinin ihtiyaçlarına cevap üretmek ve ülke ekonomisinin bir kara deliği kapatmak için kurulmuştur. Konya Şeker daha çok üreterek daha çok ürettirme misyonunu üstlenmiş bir şirkettir. Konya Şeker’in üretimde sergilediği kurumsal duruş gibi ülkelerin de hem sanayide hem tarımda hem de ticarette milli bir duruşa ihtiyacı vardır” dedi.
Türkiye’nin en büyük ve dünyanın sayılı şeker üreticilerinden Konya Şeker, özellikle son 13 yıldır attığı adımlarla tarım ve tarıma dayalı entegre sanayide başarılı sonuçlar elde etti. Üretim fikrinden taviz vermeden rekabetçi yapıyı güçlendirmek için çalışmayı temel ilke edinen Konya Şeker, kolektif çiftçi sermayesiyle örnek bir kalkınma modeli olduğunu kanıtladı. İstanbul Sanayi Odası (İSO) tarafından her yıl gerçekleştirilen Türkiye’nin En Büyük 500 Sanayi Kuruluşu Araştırmasına göre 44’ncü sırada yer alan Konya Şeker, sanayi devleri arasında ilk 50’deki üç gıda şirketinden biri ve ilk yüzdeki tek kooperatif şirketi olma özelliğini taşıyor. Konya Şeker, ekonomi, iş ve siyaset dünyasının önde gelen yayın kuruluşları arasında bulunan Ekovitrin Yayın Grubu’nun geleneksel olarak her yıl düzenlediği “Yılın Starları” anketinde, “Sanayide Yılın Şirketi” seçildi. Bu yıl 13’üncüsü gerçekleştirilen Yılın Starları Anketi’nde 31 kategoride 93 aday yarıştı ve kazananlar 184.232 kişinin oylarıyla belli oldu. Maliye Bakanı Mehmet Şimşek’in de “Yılın Bakanı” seçildiği Yılın Starları ödül töreni, Haziran ayında İstanbul’da düzenlenecek.
Konya Şeker’in “Sanayide Yılın Şirketi” seçilmesiyle ilgili olarak bir açıklama yapan Pankobirlik Genel Başkanı Recep Konuk, şunları söyledi;
“Ekovitrin Yayın Grubu’na teşekkür ederim. Sadece Türkiye’den değil dünyanın dört bir yanından 180 binin üzerinde kişinin katıldığı bir anket çalışmasıyla Yılın Starları’nı belirlediler. Bu ödül, Konya Şeker nezdinde on binlerce çiftçinin aldığı bir ödüldür ve bu ödül on binlerce çiftçinin girişimcilik konusundaki cesaret ve kararlılığına verilmiştir. Konya Şeker hiçbir zaman bizim bir fabrikamız daha olsun diyerek yatırım yapan bir şirket değildir. Konya Şeker’in kurduğu her tesis üreticinin ihtiyaçlarına cevap üretmek ve ülke ekonomisinin bir kara deliği kapatmak için kurulmuştur. Konya Şeker daha çok üreterek daha çok ürettirme misyonunu üstlenmiş bir şirkettir.
Dünyanın herhangi bir ülkesinde herhangi bir ürün ucuz diyerek bir üretim kaleminden vazgeçmek günü kurtarabilir. Birkaç yıl o ürünü ucuz tüketebilirsiniz ancak kesin olan şudur, bir gün mutlaka pahalı tüketirsiniz. Yani günü kurtarmak için milli üretimi feda etmek geleceğe veda etmektir. İthalat kolaycılığına sarılmak marifet değildir, marifet verimli üretmenin yolunu bulmaktır. ‘Her şeyi yapıyoruz rekabet edemiyoruz’ cevap değildir, sadece meselenin bir kere daha tespitinden ibarettir. Verilmesi gereken cevap ‘Daha ucuz üretmenin yolunu bulduk’ demektir. Çünkü birincisinin işe yarar bir yönü de, memlekete hayrı da yok, ama ikincisi hem işe yarar, hem de memleketi de milleti de ayağa kaldırır. Biz Konya Şeker olarak kolaycılığı defterimizden sildik, bu kurum ve bu kurumda çalışan herkes asıl verilmesi gereken cevabın yani çare üretmenin peşinde ve hep öyle olacak.
Konya Şeker’in üretimde sergilediği kurumsal duruş gibi ülkelerinde hem sanayide hem tarımda hem de ticarette milli bir duruşa ihtiyacı vardır. Bu duruşun da birinci kuralı üretimde sürekliliktir. Yani bu topraklarda ve burada üreteceksiniz. Birinci kural bu. Eğer rekabetçi yapınızda zafiyet varsa o zafiyetleri gidermenin yolunu bulacaksınız. Üretirseniz ve üretme fikrinde ısrar ederseniz mutlak surette rekabetçi yapınızı güçlendirirsiniz ancak kolayı seçer vazgeçerseniz zaten rekabet etme şansınız kalmaz ve açık pazar haline gelirsiniz. Yani hep ödeyen ve hep kaybeden tarafta yer alırsınız. O nedenle fiyatlar uygun hadi ithal edelim şeklinde bir yaklaşım çözüm değil, meselenin ötelenmesinden ibarettir ve gelecek kuşakların yükünü arttırmaktan başka da bir işe yaramaz.”